torsdag 16 december 2010

Telia DO anmäls av fd. Kommunpolitiker

Pressmeddelande:
Telia DO anmäls av fd. Kommunpolitiker  http://www.mynewsdesk.com/se/view/pressrelease/telia-do-anmaels-av-fd-kommunpolitiker-545623

----------------------------
2010-12-16 10:07
Såhär illa har jag ALDRIG blivit behandlad i telefon någonsin.
Att Telias tfnsupport (både vanlig fiberlan OCH premiumsupport) har LÅNGA kötider, okunnig och snorkig personal drabbar alla lika och är därmed inte diskriminering.
Men att de flera gånger (vid vittne av assisenter som Max mfl) utnyttjar mitt talhandikapp (dysartri) till att bla avbryta mig, inte låta mig få en syl i vädret + slänga på luren i mitt öra ÄR kränkande och särbehandlande diskriminering! (Såvida ej Telia går ut med publikt pressmeddelande där de uttrycker att de behandlar ALLA såhär illa!)

Jag anmäler saken via:
http://www.independentliving.org/anmalningstjansten/
som i sin tur anmäler till Diskrimineringsombudsmannen DO.
BAKGRUND
Min förening har tyvärr bytt bredbandsleverantör tillTelia. Tidigare hade jag Bahnhof vars smtp (utgående mejl som tex används av min gratishobby bostadsförmedlingssajt www.LazyBee.biz) funkade utmärkt. Telias smtp funkar ej :(
Trots 6 dyra samtal till telias premiumsupportt för 19kr/MINUT,där de igår slängde luren i örat på en (se nedan).

Att felanmäla smtp servrar går ej via telias tfn support 020 240 250 går inte -möts bara av snorkig&okunnig tjej som snäser typ "nej, jag har ingen chef, jag fattar inte va du menar, e det felpå ditt bredband eller?" sen slänger de luren i örat på en efter att man ÅNYO bett dem upprepa att jag vill felanmäla deras smtp servrar
---------------------------------------------------------------------------------
KONTAKTA GÄRNA:
Peter Cederholm, diskriminerad pga Talhandikapp (dysartri)
tfn 0766 23 2000
epost peter@LazyBee.biz
-----------------------------------------------------------------------
Brev till Telia inklusive tekniska bevis:


Hej!
Hade imorse 15 dec strax före kl 10 ett väldigt otrevligt samtal med er premiumsupport. Han vägrade uppfatta att:
1. Det går varken att pinga mailout.telia.com eller smtprelay1@telia.com men går utmärkt att pinga till exempel mail2.bahnhof.se eller mail.lazybee.mobi osv (era servrar ger timeout hela tiden, ALLA ANDRA SVARAR!). & NEJ inte ALLS samma sak om han PINGAR från ert interna Telia nät som om jag pingar från telia fiberlan i sth eller från telia 3g usb-surfsticka! & NEJ hans märkliga resonemang att"nej det ÄR inte fel, ty då hade det stått i tidningen" är varken hållbart eller relevant eller seriöst när man förväntas betala 19 kr PER MINUT!?!

2. Detta är felanmält sedan i fredags till er kundtjänst via mail  - ni svarade först ikväll, UTAN ATT BERÖRA varför typ ALLA andra smtp sevrar FUNKAR ATT PINGA UTOM ERA?!? (se tekniska BEVIS nedan!) Ärendenummer: 2255739

3. Han hävdar att ni inte blockerar andra smtpservrar till exempel hävdar han att ni inte blockerar mail.lazybee.mobi ens på port 25 men, han vägrar bekräfta detta skriftligen trots att jag betalar 19/minut. När jag försökte få honom att uppfatta detta blev han väldigt otrevlig, avbröt mig hela tiden trots att jag har ett tydligt talhandikapp. Han lät mig inte få en syl i vädret, vägrade låta mig prata med hans chef, vägrade lyssna och vägrade låta mig slippa betala för samtalet. Mot bakgrund av ovan meddelar jag härmed att jag inte avser betala ett öre för nämnda samtal,jag kommer aldrig mer ringa till telias premiumsupport samt om jag får tid kommer jag anmäla samtalet som min assisten Max avlyssnade till diskrimineringsombudsmannen.
Tacksam för utförlig redogörelse för varför alla andra smtpservrar utom era två fungerar att pinga från flera olika datorer och flera olika uppkopplingar inklusive Telia fiberlan. Vidare blir jag tacksam för redogörelse för varför ni inte medger att jag använder mina egna mailservrar för smtp, så som mail.lazybee.mobi, på port 25. Håller du med om att ni inte blockerar andra mailservrar ens på port 25? (J/N)
Mvh,
Peter Cederh xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx sthlm tfn 0766 23 2000 fiberlankund (hade Bahnhof innan föreningen TYVÄRR bytte till Telia)   TEKNISKA BEVIS: Microsoft Windows [Version 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation.  All rights reserved. C:\Users\Spoc>ping mailout.telia.com Pinging mailout.telia.com [62.20.233.130] with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out. Ping statistics for 62.20.233.130:
Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss), C:\Users\Spoc>tracert mailout.telia.com Tracing route to mailout.telia.com [62.20.233.130]
over a maximum of 30 hops:   1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  REAGAN [10.0.1.1]
2     1 ms    <1 ms    <1 ms  gw-n1-hy-d6.ias.bredband.telia.com [217.209.240.
129]
3     1 ms     1 ms    <1 ms  hy-c5-link.se.telia.net [81.228.72.116]
4     1 ms     1 ms     1 ms  hdn-r-d2-link.se.telia.net [81.228.73.136]
5     *        *        *     Request timed out.
6     *        *        *     Request timed out.
7     *        *        *     Request timed out.
8     *        *        *     Request timed out.
9     *        *        *     Request timed out.
10     *        *        *     Request timed out.
11     *        *        *     Request timed out.
12     *        *        *     Request timed out.
13     *        *        *     Request timed out.
14     *        *        *     Request timed out.
15     *        *        *     Request timed out.
16     *        *        *     Request timed out.
17     *        *        *     Request timed out.
18     *        *        *     Request timed out.
19     *        *        *     Request timed out.
20     *        *        *     Request timed out.
21     *        *        *     Request timed out.
22     *        *        *     Request timed out.
23     *        *        *     Request timed out.
24     *        *        *     Request timed out.
25     *        *        *     Request timed out.
26     *        *        *     Request timed out.
27     *        *        *     Request timed out.
28     *        *        *     Request timed out.
29     *        *        *     Request timed out.
30     *        *        *     Request timed out. Trace complete. C:\Users\Spoc>ping mailout.telia.com Pinging mailout.telia.com [62.20.233.130] with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out. Ping statistics for 62.20.233.130:
Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss), C:\Users\Spoc>ping smtprelay1.telia.com Pinging smtprelay1.telia.com [81.236.55.3] with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out. Ping statistics for 81.236.55.3:
Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss), C:\Users\Spoc>ping mail2.bahnhof.se Pinging mail2.bahnhof.se [213.136.33.9] with 32 bytes of data:
Reply from 213.136.33.9: bytes=32 time=2ms TTL=246
Reply from 213.136.33.9: bytes=32 time=2ms TTL=246
Reply from 213.136.33.9: bytes=32 time=1ms TTL=246
Reply from 213.136.33.9: bytes=32 time=2ms TTL=246 Ping statistics for 213.136.33.9:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 1ms, Maximum = 2ms, Average = 1ms C:\Users\Spoc>ping mail.lazybee.biz Pinging ghs.l.google.com [74.125.77.121] with 32 bytes of data:
Reply from 74.125.77.121: bytes=32 time=38ms TTL=49
Reply from 74.125.77.121: bytes=32 time=39ms TTL=49
Reply from 74.125.77.121: bytes=32 time=38ms TTL=49
Reply from 74.125.77.121: bytes=32 time=37ms TTL=49 Ping statistics for 74.125.77.121:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 37ms, Maximum = 39ms, Average = 38ms C:\Users\Spoc>


--
Med vänlig hälsning / Kindest Regards
Peter Cederholm
Simplify AB (org nr: 556778-9622, momsreg VAT: SE556778962201)
www.LazyBee.biz - Global Real Estate & Apartment Listings. Simple. Free!
som BostadDirekt fast gratis & trevligt  |  like Apartments com But Global, Free & Fun :)

ph +46 (0)708 107944
email peter.o.cederholm@gmail.com

Swedish Health-Care is Sicker than Sicko! | För övrigt är jag TRÖTT på svenska vården där AVSAKNAD av Vinstintresse/sann konkurrens/"vårdcheck" SKAPAR oskälig väntan och tvingar den sjuke bort från arbete för att istället bli sin egen jurist, rehabexpert, hjälpmedelsmästare mm - se
[Swedish:] http://newsmill.se/artikel/2009/09/12/f-d-moderatpolitiker-vardens-problem-och-losning

[English:] http://www.cederholm.net/Swedish-health-care-sicker-than-sicko.htm

Please consider the environment before printing this email.

Kategorisering

Ämnen:
Fastighetsförmedling
Regioner:
Stockholm
Tags:
telia premium support,
fiberlan,
kundtjänst,
smtprelay1.telia.com,
mailout.telia.com,
smtp,
bredband,
dysartri,
talhandikapp,
telia,
diskriminering

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar