torsdag 21 april 2011

Påsk-aktuellt - Rullstolsdiskriminerad igen: Malmö Aviation stoppar mig besöka Viggos dop på Påsksöndag?!

2011-04-21 20:07
Peter fick ej gå av SJ-tåget i Uppsala för ca 1,5 år sedan pga att han använder rullstol. Det hela blev ordentligt uppmärksammat i nationell media, speciellt efter TV reportaget i SVT: http://www.youtube.com/watch?v=aCFUvXvaxy8

Nu ska han ej få vara med på sin systersons dop i Skanör på självaste Påsksöndagen, i alla fall inte om Malmö Aviation får bestämma.

I ett öppet brev till Malmö Aviations ledning idag sammanfattades läget. Inget svar från företaget. Det är inte första gången heller - Peter har ett pågående ärende hos DO mot Malmö Aviation sedan tidigare.

Kontakta gärna Peter Cederholm:
e-post: peter.o.cederholm@gmail.com  |  tfn 0708-10 79 44

ÖPPET BREV  TILL LEDNINGEN FÖR MALMÖ AVIATION.

Bästa Malmö Aviaton!
Jag bokade och betalade biljetter åt mig och min pers. assistent Sara Sörensen för länge sen. Ingenstans kunde man fylla i rullstol.

FÖR 10 DAR SEN FICK NI exakta DETALJER OM MINA LAGSTIFTADE BEHOV VID FLYGNNG. SEDAN flera påminelser. Till slut fick jag ringa er Cecilia i måndags. Först då fick jag respons.
Igår 20 april kl 12 lunchtid fick ni även exakt uppmätta mått på min sagda rullstol Lifestand då ihopfälld utan hjul mm info.

Ni svarade först då jag sov, ca 22.30. et framgick att ni ej ens LÄST mitt mejl, eftersom ni tex felaktigt trodde det ar en elrullstol SAMT felaktigt hävdade att jag ej angett måtten (läs: sktisnack).

Ni har aldrig angett längd, höjd, bredd som rullstolen måste passa in i för att rymmas i ert flygplan. Inte ens nu (bara höjd!), eller vid telefonsamtalet häromdagen eller när jag ringde er Cecilia i måndags.

UPPREPNING: lifestand lse folded w weels off:height 61 cm (69cm to Top off push-handles). width 57cm. llength 93cm

Dessa mått är tämligen normala. Eller Saljer ni extra små rullstolar vi 'handikappade' maste kopa for att kunna ha NAEGONSTANS OMMBOED PA ERA FLYGPLAN?!?!


Alla med minsta logiska tänkarkapacitet inser att min ihopfällda stol PÅ KANT (=57 cm på bredden!) lätt går in i ert lastutrymme med höjd 65 cm! Eller för parafrasera 'Magnus & Brasse': 65 cm är mer än 57 cm! Denna raketvetenskapslösning upplystes ni om kl 1309 idag, vilket jag har mottagningskvittens på.

Antingen far jag snabb bekraftelse fore kl 1530 idag pa att jag jamte gallande lag FAR FLYGA MED SAGD RULLSTOL ENL GALLANDE LAGSTIFTNING , eller blir det hela batteriet av juridiskt agerande via DO, KO, Allmanna reklammationsbyran mm inkl inte minst MEDIA - du har val sett SVT reportaget nar jag inte fick ga av taeget i Uppsala: http://www.youtube.com/watch?v=aCFUvXvaxy8  samt min blog om Diskriminering som er 'Tania Harris' fatt lank till i foregande mejl! [http://otillganglighet-diskriminering.blogspot.com/]

Jag har skrivit c.uppsats i retorik om att Otillganglighet ar diskriminering, och KAN detta, precis som jag sa till dig [Malmö Aviations Tania] per tfn men du vagrade ta till dig.

Beklagligt om jag pga. er Diskriminering ej kan traffa släkten i påsk inkl ej va med på Påsksöndagen i Skanörs kyrka då min systers son Viggo döps! Jag köpte ett guldkors igår till honom, men tack vare er ska jag alltså ej få ge det på dagen han döps, på självaste Påsksöndagen?

Ni har till före kl 1530 idag att ångra er.

/Peter Cederholm

--------------------------------------
Läs hela mejlkorrespondensen här: http://otillganglighet-diskriminering.blogspot.com/2011/04/malmo-aviation-stoppar-mig-narvara-vid.html
Läs om annat pågående ärende hos diskrimineringsombudsmannen DO mot Malmö Aviation: http://otillganglighet-diskriminering.blogspot.com/2009/11/sr-p3-pa-sondag-sas-malmo-aviation-jag.html

Kontakta gärna Peter Cederholm:
e-post: peter.o.cederholm@gmail.com  |  tfn 0708-10 79 44

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar