tisdag 27 oktober 2009

Nyhetsutveckling: SJ & jag i rullstol apropå SVTs ABCnyheterna igår kl1915


Blev nyss uppringd av SVT-reporter som själv sett biljettkvittona hos mig igår. (Se 2-sidiga PDFen jag la upp igår: http://www.lazybee.biz/sj/sj_bilj_bokad_morgon091023.pdf

SVT-reportern berättar att SJ idag anammat den konstiga "mediastrategin": "vi kommenterar inte ty vi väntar på ett samtal från Peter där han lämnar ut hela namnet på Carola K, den assistent som hjälpte honom göra bokningen i fredags morse. VI BEHÖVER HENNES NAMN/NUMMER SÅ VI KAN HITTA PETERS BOKNING..."

Henrik Tikkanen har sagt att: "Det krävs goda byråkrater för att hålla en välorganiserad ineffektivitet igång."
OM SJ hade varit "goda" hade de för länge sen gett mig 1)skriftlig ursäkt 2) biljettpengar åter + skadestånd 3) berättat vilka åtgärder de vidtagit för att denna diskriminering ej ska hända framgent mot mig eller den stora tysta massa de dagligen har diskriminerat (se mitt förra pressmess på newsdesk.se med exemplet från Mattias som råkat ut för samma sak "flertal ggr" samt länk till Independent Livings DO-anmälntjänst online där SJ anmälts för diskriminering TONVIS ggr

Så goda byråkrater är ej SJ heller: uppenbart är att de ISTÄLLET för en välorganiserad ineffiktivitet HAR OREDA och en så stökigt OORGANISERAD ineffektivitet att de ej hittar min bokning, TROTS att jag igår per tfn förklarade för deras Maria Cederberg (callcenterchef?) att BILJETTKVITTON & VÅR ANTECKNINGSLAPP med bokningsnr mm sen länge ligger på nätet inkl de pressmess på newsdesk.se varigenom Maria fann mitt tfnnr.

TYDLIGT ÄR att de på SJ (utöver att ha otillgängliga tåg, massa särlösningar mfl brott mot tidigare i bla abc nämnd lag från 1979) är så dåliga byråkrater med sådan oreda att de ej ens hittar min bokning då de har kopior på sina egna A4kvitton OCH BOKNINGSNR (inkl Carolas handskrivna lapp som också den är med i PDFen)! Som tidigare konsult på Öhrlings undrar jag: Vem är SJ's revisor som godkänner sån oreda?

SOM jag sa till Maria igår vill ej alla vara offentliga personer, och jag ska fråga Carola om hon vill att jag ger ut hennes privata tfnnr (det var vad Maria ville ha igår!) OM (om!) Maria kan förklara VARFÖR hon vill ha Carolas nr. Det kunde hon ej igår, idag påstår tydligen SJ att de vill ha Carolas hela namn för att hitta min bokning TROTS ATT DE IGÅR FICK SE SIN KVITTOKOPIA OCH BOKNINGSNR ONLINE.

Om SJ på fullt allvar har sådan nollkoll på sina papper är det ingen överraskning att resten av deras verksamhet är lika Kafka-knäpp!

På newsdesk.se igår skrev jag detalj hur det gick till då jag och Carola i fredags bokade biljetten, inkl länkade till 2sidig pdf med deras kvitto, bokningsnr och anteckn.lapp Carola gjorde vid samtalet. LÄS HÄR: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/hyra_ut_byta_bostad/pressrelease/view/svd-aftonbladet-igaar-missade-festen-sj-slaeppte-inte-av-honom-problem-loesning-333806

Nu ska jag ringa Carola och höra OM hon vill ge sitt privata nr/fulla namn och sen ringa SJs
Maria Cederberg, katarina nyman och höra om de har MER HÅLLBART/RELEVANT SKÄL att få Carolas detaljer än "annars hittar vi ej din bokning TROTS att vi har kvittokopior, bokingsnummer mm"?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar