måndag 26 oktober 2009

SVT ABC kl 19.15 ikväll: OM tågliftar & SvD & Aftonbladet igår: "Missade festen - SJ släppte inte av honom" PROBLEM & LÖSNING


Se på svt ABC kl 1915 (där jag kommer direkt från hård gymträning utan att få ngn mat) OCH läs nedan först där jag bemöter SJ från igår, INKLUSIVE deras brott mot Lagen om Handikappanpassad Kollektivtrafik från 1979 (som tyvärr är tandlös). SJ bryter mot lagen i särlösningar med otillgängliga tåg, nivåskkillnader mellan perrong och ingång, kräva att handikappade måste ringa ytterligare nr (utan att ens informera därom VID VITTNE av min assistent Carola K vars utsaga jämte min utsaga idag ifrågasattes av en SJ chef "Maria" såtillvida att Maria ville ha Carolas tfnnr utan att kunna motivera varför mm mm:

...hade detta hänt i USA hade jag tack vare deras lag ADA med tänder fått mångmiljonbelopp i SKADESTÅND. Som säges i min c-uppsats i retorik "Otillgänglighet är Diskriminering" http://www.cederholm.net/otillg_ar_diskr.pdf ÄR DET PRECIS VAD SOM KRÄVS för att samhället ska bli tillgängligt. Rädsla för skadestånd som SVIDER gör att man PRIORITERAR  tillgängliggörandet som därmed ses som en billig försäkring mot dyra skadestånd!

I nedan NEWSDESK pressmedd. bemöter jag SJs pressjours uttalanden igår. De är välkomna att direkt kreditera de visakort jag betalade biljetterna med OCH sätta in skäligt skadestånd som ska va så högt att alla fattar att SJ ej har råd att diskriminera någon igen! Anmärkningsvärt och konstigt att SJ FORTFARANDE idag kl 1619 ännu erbjubudit sig ens återbetala tågbiljetterna åt mig och min assistent Sara S som var med på lördagskvällen!

Jag har anmält SJ till Diskrimineringsombudsmannen via http://www.independentliving.org/anmalningstjansten/

Nu återstår att se hur vår lag står sig jämfört med t ex UK, Australien, USA och Norge:
http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/hyra_ut_byta_bostad/pressrelease/view/svd-aftonbladet-igaar-missade-festen-sj-slaeppte-inte-av-honom-problem-loesning-333806

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar